»Film Ali je bilo kaj avantgardnega? z izjemnim občutkom prepleta vrtoglavo paleto osupljivih vizualnih podob, dinamično montažo in zvočno podobo ter pronicljive pogovore z umetniki, pa tudi z raziskovalci, kustosi in drugimi poznavalci.«
»V času, ko meje znova pridobivajo pomen in se Evropa sprašuje o svoji prihodnosti, retrospektiva ponuja neprecenljivo priložnost za refleksijo o tem, kaj pomeni sobivati na prelomnici narodov, ideologij in zgodovinskih sprememb.«
»Umetniki, ki so delovali v tem času, so se kljub geografski bližini srečevali z različnimi pogoji vsakdanjega življenja in ustvarjanja ter se soočali z različnimi stopnjami nadzora in pritiskov državnih oblasti.«
»Razstava, predstavljena kot zaporedje tematskih poglavij, raziskuje razmerja med umetnostjo in politiko ter vloge, ki jih ustanove igrajo v družbi.«
»Postavitev Mnogotere realnosti raziskuje te skrbi skozi zgodbo o razcvetu umetnosti skozi skupnost, prijateljstvo in samoorganizacijo.«
»Nelinearna struktura filma daje glas nasprotujočim si frakcijam, ki nočejo odstopiti od svojih položajev in so povsem nezmožne prisluhniti drugim.«
»Ti trije filmi govorijo o življenju (vseh!) žensk. Pripovedujejo o preteklih in sedanjih bojih s stališča različnih generacij in skupaj učinkujejo kot nekakšen cinematični objem – družno zrenje v boljšo prihodnost.«
»Jugoslovanski režiser je radikalnemu črnemu valu šestdesetih let vdihnil neustavljivo izrazno svobodo, usmerjeno proti vsem oblikam represije […]. V svoji karieri je pol slovenski, pol makedonski filmski ustvarjalec v poetiko in politiko filma vnesel igriv anarhični duh, pri čemer se je v svojih avantgardnih kratkih filmih iz šestdesetih in sedemdesetih let brez diha gibal med fikcijo in nefikcijo.«
»Karpo je bil, je in bo povsod, kjer je film: v kinoteki, na Festivalu slovenskega filma v Portorožu, na Liffu v Cankarjevem domu, na filmskih festivalih po Evropi, na premierah debitantov in na retrospektivah starejših kolegov; vselej je tam, kjer je slovenski film. Njegova predanost filmu je popolna in nam vsem za vzor.«
»Karpovi liki posameznikov pogumno kljubujejo času, avtoritetam in uniformiranosti; njegovi filmi s provokativnostjo, ki je vselej tudi duhovita, z drzno kompozicijo kadrov in montažo ter z veseljem do eksperimentiranja in raziskovanja filmske forme še danes navdihujejo mlajše generacije filmskih avtorjev in gledalcev in so obenem še zmeraj nadvse aktualni.«
»Na isti način opazuje družbo, pri čemer poetične ravni nikoli ne ločuje od politične. S tem doseže svojevrstno osebno ekspresijo, ki jo označuje tako ironična distanca kot iskreno sočutje do človeka v večkulturnem prostoru.«